אנשים שמעוניינים למכור דירה מבצעים שלל טעויות שגורמות לעיכוב המכירה. במאמר זה נציין 7 טעויות נפוצות שחשוב להימנע מהן במידה שרוצים למכור את הדירה בחכמה ובמהירות.
7 טעויות במכירת דירה -רוצים למכור את הדירה? פשוט הימנעו מהטעויות הללו:
1. להרוס את העסקה בגלל עניין פעוט שקרה ממש לפני המכירה
הפחד מלצאת פראיירים שזור בעם ישראל. הפחד הזה הורס את סיכויי המכירה ללא מעט אנשים. לפעמים הקונים הפוטנציאלים זקוקים לדבר הקטן הזה – הדבר שיגרום להם להרגיש שהעסקה המתבצעת משתלמת. במצב זה אין להתקיל אותם עם קביעות חדשות שרק פוגמות באווירה.
2. תחושת עלבון
בית זה המקום החשוב ביותר וכל אדם שנכנס לדירה רוצה להרגיש את התחושה הזו – שהוא הגיע הביתה, שכאן הוא יכול להירגע ולהתחיל בדרך חדשה ומוצלחת. חשוב להבין את המצב בו נמצאים הרוכשים הפוטנציאלים ולא להיעלב מכל מני אמירות ושאלות. יש להתנהג בסבלנות, לא להתגונן, לחייך ולהשיב על השאלות באופן מדויק.
3. שקרים
הסתרת פרטים במודעה או פרסום חלק מהפרטים, מתן פרטים לא נכונים, שקרים בשיחות טלפון, חוסר כנות ושקיפות, אי פרסום המחיר או פרסום מחיר שונה בכל מקום – כל אלו יחבלו בעסקה. אנשים שמעוניינים לרכוש דירה עוסקים בחיפושים במשך שעות ארוכות מדי יום ואין להם סבלנות לצלצל לכל מוכר כדי לדלות מידע, חשוב להבין שגם הם מותשים מהמרדף. במסגרת הפרסום יש לציין את המחיר, הקומה, גודל הנכס, מיקומו המדויק, האם יש או אין לו מעלית וחניה ופרטים נוספים. מעבר לזאת, אנשים לא רוצים לבצע עסקאות כה יקרות עם אנשים שמשקרים להם. הבינו – הסתרה זהה לשקר.
4. תמונות
חשוב מאוד לצלם את הבית, אך יש לצלם אותו מזוויות נכונות ולא לייצר אשליה של מרחב או לייצר אשליה אחרת שרק תגרום לאנשים שיגיעו לדירה לחוש תסכול. למען האמת, צילום כוזב שווה ערך לשקר (ראו סעיף קודם). יש לצלם את המקומות החשובים – מטבח, חדרים, שירותים ואמבטיה, מרפסת, ממ"ד וכמובן – סלון. כדאי לצלם את הדירה באור יום. התמונות יחסכו הרבה זמן לאנשים שמחפשים דירה ויאפשרו לכם לחסוך בתיאורים.
5. ניקיון וסדר
הקפידו לנקות, לסדר, לאוורר ולהוציא חפצים כבדים שמעמיסים על המרחב ויוצרים תחושת מחנק. נסו לגרום לרוכשים הפוטנציאליים לדמיין את עצמם מתגוררים בבית הנקי והמסודר שהם רואים. בית מבולגן, מחניק ומלוכלך יפגע בצורה קשה בסיכויי המכירה. כמו כן, יש להשקיע גם בסידור וניקוי הבניין שהוא הדבר הראשון שהרוכשים הפוטנציאליים רואים. הצבת אגרטל ליד דלת הכניסה, שתילת פרחים ועציצים וניקוי חדר המדרגות יתרמו רבות לתחושה של הרוכשים הפוטנציאליים.
6. ריחות, מחלות ועומס אנשים בדירה
הזמנת הקונים הפוטנציאלים בעת טיגון, כשהבית מלא בריח של שמן, לא תגרום להם לרצות להישאר ולאכול אתכם ארוחת צהריים, ההפך הוא הנכון – הם רק ירצו לברוח. כמו כן, לא רצוי להראות את הדירה כשהילדים חולים (מספיק שהמבקרים יראו ילד חולה והדירה תתקשר להם לווירוסים) לא כדאי להראות את הבית כשהוא עמוס באנשים.
7. מחיר גבוה מדי
הפרזה במחירים (ראו את המצב בתל אביב בו דירת 50 מ"ר עולה 3 מיליון ₪ בגלל שהיא קרובה לסופר יודה) תרחיק קונים רציניים. נהגו בהגינות ואל תמריאו לשחקים.
8. פשרות
הרבה פעמים כדאי להתפשר ולא להתקבע על המחיר מבלי לזוז מטר. חשוב להבין שגמישות היא מפתח לכל דבר בחיים והיא הרבה יותר חזקה מהתקבעות בעמדה מבוצרת.